Emma Signature Boxspring - Een eerste kennismaking
De Emma Signature Boxspring is een luxe boxspring met een fraai en slank design.
Het is zeker geen goedkope keuze, maar je krijgt er hoge kwaliteit en een eyecatcher in de slaapkamer voor terug.
Deze review wordt aangevuld...
Emma Signature Boxspring - Onze ervaringen
.Deze review wordt aangevuld...
Verschillen tussen de Emma boxsprings
.Deze review wordt aangevuld...
Hoeveel kost de Emma Signature Boxspring?
De Emma Signature Boxspring kost - zonder korting - € 3959 in het formaat 140x200 cm (januari 2023).
We zetten de prijs per formaat voor je op een rij:
Prijs | |
140x200 cm | € 3959 |
160x200 cm | € 4175 |
180x200 cm | € 4511 |
180x210 cm | € 4835 |
200x200 cm | € 4703 |
Emma heeft regelmatig lopende kortingen tot wel 50% van de aankoopprijs.
Bovendien hebben wij een unieke Emma Sleep kortingscode die je kunt gebruiken om nog eens 5% extra korting bovenop de al geldende korting te ontvangen. 🥳
Verzending, levering en aankoopvoorwaarden
Op het eerste gezicht lijken de aankoopvoorwaarden bij Emma Sleep fantastisch:
- Gratis verzending
- Gratis montage
- 100 nachten proefslapen
- Niet tevreden, geld terug
- Gratis retour
Helaas laten deze mooie beloftes nog wat te wensen over.
Vooral op het gebied van klantenservice, levertijden en de levering zelf is de service echt ondermaats.
Levertijden
Wij hebben de Emma Signature Boxspring eind juli 2022 besteld. Destijds gaf de Emma Sleep website aan dat het ongeveer 4 tot 6 weken zou duren voordat de boxspring geleverd kan worden.
Dit zijn normale levertijden voor boxsprings, zeker als je bedenkt dat ze op bestelling gemaakt worden.
Midden september stonden wij klaar om de boxspring in ontvangst te nemen, maar we bleken - zonder opgaaf van reden - nog wat langer op onze bestelling te moeten wachten.
Het bleek uiteindelijk om een vertraging van 3 maanden te gaan. 🤯
Onze Emma Signature Boxspring werd - na herhaaldelijk contact met de klantenservice - midden december aan huis geleverd.
Een totale levertijd van bijna 5 maanden!
Klantenservice
Bestellingsproblemen kunnen natuurlijk voorkomen. Maar zorg er dan als bedrijf zijnde wel voor dat je je klantenservice op orde hebt en je gedupeerde consumenten een oplossing kan bieden.
Helaas is dit momenteel bij Emma Sleep niet het geval.
De ‘Track-and-Trace’-pagina gaf bij ons weinig duidelijkheid over wanneer de boxspring zou worden geleverd.
De klantenservice - die overigens vrijwel nooit in het Nederlands te bereiken is - bood tot driemaal toe excuses aan, maar konden ons ook niet meer vertellen.
Elke keer dat we contact opnamen, werd ons beloofd dat de vraag/klacht in behandeling wordt genomen en dat we binnen enkele dagen worden teruggebeld.
Er is geen enkele keer door Emma Sleep contact met ons opgenomen.
Ook na het invullen van een online klachtenformulier - die voor de helft in het Frans is 🤔 - hebben we geen enkel bericht van Emma ontvangen.
Levering
Ook de levering zelf liet te wensen over. De meegeleverde Emma Diamond topper stond al een aantal maanden voordat de boxspring werd geleverd op de stoep.
Letterlijk op de stoep. In de regen. Zonder enig leveringsbericht.
Wij waren niet thuis ten tijde van de levering, waarna de leveranciers besloten dat het een prima idee is om de verpakking voor de voordeur achter te laten zonder ons hiervan op de hoogte te brengen.
Emma Sleep is hier waarschijnlijk niet de schuldige van, omdat ze een externe leverancier gebruiken.
Desondanks is het extreem slechte service en hebben we er geen goed woord voor over.

De levering en de montage van de Emma Signature Boxspring ging echter voorspoedig.
Hoewel we geen enkel bericht hebben ontvangen wanneer de bezorgers precies zouden langskomen, en we geluk hadden dat we thuis waren op het moment dat ze uiteindelijk langskwamen, ging het monteren als een speer.
Binnen 15 minuten hebben de bezorgers het bed naar boven getild, gemonteerd en de verpakkingsmaterialen netjes weer meegenomen.
In ieder geval nog één klein lichtpuntje in de Emma Sleep bestellingsdebacles… 💡

Al met al is het fijn dat Emma Sleep gratis verzending, montage, retour en lang proefslapen aanbiedt.
Maar als je dit aanbiedt, zorg er dan wel voor dat alles goed is geregeld en dat klanten op de juiste manier geholpen worden bij bestellingsproblemen en andere vragen.
En dit lijkt momenteel absoluut niet op orde te zijn bij Emma Sleep.
Dit hebben niet alleen wij ervaren, maar ook tientallen ontevreden klanten die op Trustpilot hun ongenoegen uiten.
Montage en demontage
De boxspring wordt volledig gemonteerd bij levering - erg praktisch! Zo heb je er zelf geen omkijken naar. 👍
Het is echter wel belangrijk om te weten hoe de boxspring vervolgens weer gedemonteerd wordt, in het geval dat je gaat verhuizen of de boxspring wil verplaatsen.
Wij hebben eenmalig de Signature boxspring uit elkaar gehaald om te zien hoe eenvoudig dit proces is.
De Emma Signature boxspring bestaat uit 2 losse boxen die met een schuifsysteem aan het hoofdbord verbonden zitten en met klittenband bij elkaar gehouden worden.
Het klittenband bevindt zich aan het voeteneind en is eenvoudig los te trekken.
Het schuifsysteem aan het hoofdeind zit (wellicht een beetje té) stevig vast.
Het kostte ons flink wat moeite om het hoofdbord los te koppelen van de boxen.
Na wat getrek, geduw, gekantel en gesjor is het ons uiteindelijk gelukt.
De pootjes kun je eenvoudig losdraaien uit de bedbodem.
Vervolgens heb je 5 losse onderdelen die eenvoudig te vervoeren zijn:
- Het hoofdbord
- De 2 losse boxen
- De pootjes
- Het matras
- De topper (optioneel)
Een prima systeem!
Ons eindoordeel over de Emma Signature Boxspring
Deze review wordt aangevuld...
Contact Emma Sleep
Klantenservice: Neem contact op met Emma Sleep in het geval van klachten, tips of vragen.
Ze zijn bereikbaar via de mail: service@emma-sleep.nl, of telefonisch via: +31 20 808 7300.